Klachten

Het is belangrijk eventuele onvrede over de behandeling of het behandelaanbod met mij te bespreken.

Wanneer u niet met mij tot een bevredigende oplossing van uw klacht bent gekomen, dan kan de kwestie voorgelegd worden via een interne klachtenregeling. U dient uw klacht dan schriftelijk in bij de secretaris van het bestuur van de VVPAO:

Dhr. K. Smit

Bovenweg 56

1834 CG Sint Pancras

Er worden dan 2 andere psychiaters van de Vereniging hierbij betrokken. Zij zullen via “hoor en wederhoor” uw klacht zo goed mogelijk behandelen.

Wanneer de klachten naar uw mening alsnog niet naar tevredenheid worden besproken kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris. Hiervoor doe ik een beroep op de regeling van mijn beroepsvereniging, de NVvP. In het klachtenreglement leest u precies wat u kunt verwachten van de klachtenfunctionaris en de bemiddeling bij klachten.

U kunt de klachtenfunctionaris bereiken door het sturen van een e-mail naar klachtenfunctionaris@nvvp.net.

Vermeldt u in de mail in ieder geval ook uw telefoonnummer, zodat de klachtenfunctionaris contact met u op kan nemen voor een gesprek.

Wordt uw klacht, ook met bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet of onvoldoende opgelost, dan kunt u de klacht voorleggen aan een onafhankelijke geschillencommissie die een bindende uitspraak doet. Hiervoor ben ik aangesloten bij de Geschillencommissie Vrijgevestigde ggz-praktijken in Den Haag. De geschillencommissie is schriftelijk of digitaal te benaderen, via onderstaand adres:

Geschillencommissie Vrijgevestigde ggz-praktijken 

Postbus 90600

2509 LP Den Haag 

www.degeschillencommissie.nl

Via de Geschillencommissie Zorg wordt u naar de Geschillencommissie Vrijgevestigde ggz-praktijken geleid.